Improving students’ responsibility and critical thinking ability through problem-based learning using student worksheet
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, S. (2014). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Asriningtyas, A. N., Kristin, F., & Anugraheni, I. (2018). Penerapan model pembelajaran problem based learning untuk meningkatkan kemampuan berpikir kritis dan hasil belajar matematika siswa kelas 4 SD. Jurnal Karya Pendidikan Matematika, 5(1), 23-32.
Christina, L., & Kristin, F. (2016). Efektivitas Model Pembelajaran Tipe Group Investigation (GI) dan Cooperative Integrated Reading and Composition (CIRC) dalam Meningkatkan Kreativitas Berpikir Kritis dan Hasil Belajar IPS Siswa Kelas 4. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 6(3), 217-230.
Elfina, S., & Sylvia, I. (2020). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis Problem Based Learning (PBL) dalam Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Pada Mata Pelajaran Sosiologi di SMA Negeri 1 Payakumbuh. Journal Sikola, 2(1), 27-34
Indraningtias, D. A., & Wijaya, A. (2017). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Berbasis Pendekatan Matematika Realistik Materi Bangun Ruang Sisi Datar Berorientasi pada Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Kelas VIII SMP. Jurnal Pendidikan Matematika-S1, 6(5), 24-36.
Mulyasa, H.E. (2013). Uji Kompetensi dan Penilaian Kinerja Guru. Bandung: Rosda Karya.
OECD. (2018). Programme for International Student Assessment (PISA) Result from PISA 2018. www.oecd.org.edu/pisa
Richardo, R. (2016). Peran Ethnomatematika dalam Penerapan Pembelajaran Matematika pada Kurikulum 2013. LITERASI, 2(2), 118-125.
Salmia, S., & Yusri, A. M. (2021). Peran guru dalam pembelajaran abad 21 di masa pandemik covid-19. Indonesian Journal of Primary Education, 5(1), 82-92.
Sari, S.P., Bermuli, J.E. (2021). Pembentukan Karakter Tanggung Jawab Siswa pada Pembelajran Daring Melalui Implementasi Pendidikan Karakter. Jurnal Kependidikan, 7(1), 110-121.
Setyo, A., Fathurahman, M., & Anwar, Z. (2020). Strategi Pembelajaran Problem Based Learning. Makasar: Yayasan Barcode.
Sobri, M., Nursaptini, N., & Novitasari, S. (2020). Mewujudkan Kemandirian Belajar Melalui Pembelajaran Berbasis Daring di Perguruan Tinggi pada Era Industri 4.0. Jurnal Pendidikan Glasser, 4(1), 64-71.
Suprihatiningrum, J. (2013). Strategi Pembelajaran. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.
Wibowo, I. S., & Magfirotun, S. (2016). Peran guru dalam membentuk tanggung jawab peserta didik kelas V sekolah dasar. Jurnal Gentala Pendidikan Dasar, 1(1), 61-72.
Widyanti, A., Hasudungan, S., & Park, J. (2020). E-learning readiness and perceived learning workload among students in an Indonesian university. Knowledge Management & Elearning, 12(1), 18-29.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Vita Istihapsari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
International Conference on Education
Kampus 4 FKIP Universitas Ahmad Dahlan
Jalan Jend. Ahmad Yani, Tamanan, Banguntapan, Bantul DIY 55191 INDONESIA
Email: ijei@fkip.uad.ac.id
e-ISSN: 2830-1498
All articles in this proceedings are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License