Creative Process of Graphic Design for Muhammadiyah Digital Flyer Greeting Card Production by the Muhammadiyah Central Board Media and Communication Team
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Cahyaningrum, Y., Kom, S., Ahmad Rizki Putra, A. R. P., & Yoga Adi Nugroho, Y. A. N. (2024). Analisis Penggunaan Media Sosial Instagram sebagai Media Pembelajaran Pada Mahasiswa Program Studi Pendidikan Teknologi Informasi. Jurnal JIMMY (Jurnal Informatika Mahaputra Muhammad Yamin, 2(2), 12–19.
Fitria, N. (2023). Kajian Prinsip Dasar Manajemen Pendidikan Islam. JIIP-Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 6(8), 6116–6124.
Fitriani, Y. (2017). Analisis pemanfaatan berbagai media sosial sebagai sarana penyebaran informasi bagi masyarakat. Paradigma, 19(2), 148–152.
Hapsari, N. E. (2020). Proses Kreatif Desain Grafis Halaman Muka Harian Republika. Jurnal Kajian Jurnalisme, 4(1), 32.
Herdiansyah, H. (2010). Metodologi penelitian kualitatif untuk ilmu-ilmu sosial.
Hidayat, T. (2021). Analisis Percakapan Komunikasi dalam Menentukan Keberhasilan Pesan. JURNAL SIMBOLIKA: Research and Learning in Communication Study.
Katzenbach, J. R., & Smith, D. K. (2008). The discipline of teams. Harvard Business Press.
Knoben, J., & Oerlemans, L. A. G. (2006). Proximity and inter‐organizational collaboration: A literature review. International Journal of Management Reviews, 8(2), 71–89.
Leli, N., Nurhadiah, N., Handayani, R. T., & Suhairi, S. (2023). Pemanfaatan Media Sosial sebagai Alat Komunikasi Massa dalam Memperluas Jangkauan dan Meningkatkan Interaksi dengan Konsumen. Jurnal Mirai Management, 8(2), 436–444.
Logan, R. K. (2010). Understanding new media: extending Marshall McLuhan. Peter Lang.
Maduratna, E. S., Gunarso, S., Aladdin, Y. A., Fathiyah, F., & Herlinah, H. (2024). Buku Referensi Ilmu Komunikasi: Panduan Praktis Sukses Berkomunikasi pada Era Digital. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
Marsiana, D., Cahyono, A., & Sugiarto, E. (2022). Creative Process in Creating the Creative Content of “Roro Choreographer” Through Social Media Platforms. Catharsis, 11(1), 1–13.
Mastarida, F., Sahir, S. H., Hasibuan, A., Siagian, V., Hariningsih, E., Fajrillah, F., ... & Pakpahan, A. F. (2022). Strategi Transformasi Digital.
Moleong, L. J. (2007). Metodologi penelitian kualitatif edisi revisi.
Oberg, K. (2006). Cultural Shock: Adjustment to New Cultural Environments. Curare, 29(2), 3.
Ridwan, S. S., & Sari, W. P. (2023). Analisis Proses Kreatif dalam Pembuatan Konten Interaktif di Media Sosial Instagram Majalah Sunday. Prologia, 7(1), 62–70.
Rogers, E. M. (2003). Diffusion of Innovations fifth Ed Free Press. New York. Rezvani, Z., Jansson. J. & Bodin.
Sadler-Smith, E. (2015). Wallas’ Four-Stage Model of the Creative Process: More Than Meets the Eye? Creativity Research Journal, 27(4), 342–252.
Safanayong, Y. (2006). Desain-desain komunikasi, komunikasi visual: visual terpadu. Arte Intermedia.
Schram, W. E. (1954). The process and effects of mass communication.
Sufianty, E. (2014). Kepemimpinan dan Perencanaan Kolaboratif pada Masyarakat Non Kolaboratif (Leadership and Collaborative Planning in Non-Collaborative Community). Journal of Regional and City Planning, 25, 78–96. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:203530630
Tarigan, R. (2024). Pengaruh Media Sosial terhadap Perilaku Konsumen dalam Industri Retail. Circle Archive, 1(5).
Thelander, Å. (2018). Visual Comunication. The International Encyclopedia of Strategic Communication.
Yin, R. K. (2013). Studi Kasus Desain dan Metode. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:168637369
DOI: https://doi.org/10.12928/sylection.v4i1.18676
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Naufal Irsyad Rachmadi, Fajar Junaedi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Contact person:
Ms. Divani +62 812 2531 1510
Mr. Resnery +62 852 7899 0181
Ms. Kamila Salsabela +62 813 2535 0809
Mrs. Tristanti +62 811 1773 473
Email:
sylection@fsbk.uad.ac.id
Instagram or TikTok: fsbk_uad
Symposium of Literature, Culture, and Communication (SYLECTION) is licensed under CC BY-SA 4.0