Peningkatan Pemahaman Konsep Fisika dengan Aplikasi Tracker Melalui Model Guided Inquiry

Ainun Mardiya, Fajar Fitri, Ridwan Ridwan

Abstract


This study aims to improve the understanding of physics concepts by fostering students' interest in learning to take
physics lessons with the Guided Inquiry Model using the Tracker application. The Guided Inquiry Method is a
learning model that can improve student learning outcomes by designing and discovering physics concepts for
themselves where this model requires students to develop work steps in solving problems that have been given by
the teacher through LKPD so that the teacher functions important In choosing topics, questions and providing
material, students are required to design investigations, analyze and arrive at conclusions. Based on the results
of this study, it can be concluded that using the Guided Inquiry Model using the Tracker application can improve
students' understanding of physics concepts.

References


Achmad,Panggih Istiarto. Universitas Negeri Yogyakarta, Juni 2016.Pengaruh

Penggunaan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing dalam Mata Pelajaran IPA

terhadap Kemampuan Analisis Siswa Kelas IV SD Se-Gugus Boden Powell

Gerbang Purworejo. https://core.ac.uk/download/78028892.pdf , diakses pada

tanggal 16 Oktober 2021.

Erliza,Desi.Banda Aceh,2018.Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing untuk

Meningkatkan Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran IPA di Kelas V Min 11

Banda Aceh. https://repository.ar-raniry.ac.id/id/eprint/3548/2/Desi%20Erliza.pdf ,

diakses pada tanggal 16 oktober 2021.

Fajar, Imade Bagus.2016.Perbandingan Penggunaan antara Model Guided Inquiry

dengan Guided Discovery Learning dalam Peningkatan Hasil Belajar Siswa pada

Pembelajaran TIK. http://lib.unnes.ac.id/28074/1/5302411250.pdf , diakses pada

tanggal 16 Oktober 2021

Pradana,Aditya putra. 2020. Pengaruh model pembelajaran inkuiri terbimbing terhadap

kemampuan numerik siswa ditinjau dari intelligence quotient (IQ) siswa.

http://repository.radenintan.ac.id/9328/2/SKRIPSI%202.pdf, diakses pada tanggal

desember 2021.

Purwaningtyas,Diah, I wayan Dasna dan Fariati.Pascasarjana UM,2017. Penggunaan

Pendekatan Inkuiri Terbimbing sesuai dengan Kurikulum Nasional pada Bahan

Ajar Laju Reaksi untuk SMA. http://pasca.um.ac.id/wpcontent/uploads/2017/02/Diah-Purwaningtyas-568-576.pdf, diakses pada tanggal

Oktober 2021.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.