Peningkatan Pemahaman Konsep Fisika dengan Aplikasi Tracker Melalui Model Guided Inquiry
Abstract
physics lessons with the Guided Inquiry Model using the Tracker application. The Guided Inquiry Method is a
learning model that can improve student learning outcomes by designing and discovering physics concepts for
themselves where this model requires students to develop work steps in solving problems that have been given by
the teacher through LKPD so that the teacher functions important In choosing topics, questions and providing
material, students are required to design investigations, analyze and arrive at conclusions. Based on the results
of this study, it can be concluded that using the Guided Inquiry Model using the Tracker application can improve
students' understanding of physics concepts.
References
Achmad,Panggih Istiarto. Universitas Negeri Yogyakarta, Juni 2016.Pengaruh
Penggunaan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing dalam Mata Pelajaran IPA
terhadap Kemampuan Analisis Siswa Kelas IV SD Se-Gugus Boden Powell
Gerbang Purworejo. https://core.ac.uk/download/78028892.pdf , diakses pada
tanggal 16 Oktober 2021.
Erliza,Desi.Banda Aceh,2018.Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing untuk
Meningkatkan Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran IPA di Kelas V Min 11
Banda Aceh. https://repository.ar-raniry.ac.id/id/eprint/3548/2/Desi%20Erliza.pdf ,
diakses pada tanggal 16 oktober 2021.
Fajar, Imade Bagus.2016.Perbandingan Penggunaan antara Model Guided Inquiry
dengan Guided Discovery Learning dalam Peningkatan Hasil Belajar Siswa pada
Pembelajaran TIK. http://lib.unnes.ac.id/28074/1/5302411250.pdf , diakses pada
tanggal 16 Oktober 2021
Pradana,Aditya putra. 2020. Pengaruh model pembelajaran inkuiri terbimbing terhadap
kemampuan numerik siswa ditinjau dari intelligence quotient (IQ) siswa.
http://repository.radenintan.ac.id/9328/2/SKRIPSI%202.pdf, diakses pada tanggal
desember 2021.
Purwaningtyas,Diah, I wayan Dasna dan Fariati.Pascasarjana UM,2017. Penggunaan
Pendekatan Inkuiri Terbimbing sesuai dengan Kurikulum Nasional pada Bahan
Ajar Laju Reaksi untuk SMA. http://pasca.um.ac.id/wpcontent/uploads/2017/02/Diah-Purwaningtyas-568-576.pdf, diakses pada tanggal
Oktober 2021.
Refbacks
- There are currently no refbacks.