Acceleration program for intellectually gifted children: Analysis of the impact of social and emotional development
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agus Supandi, Sara Sahrazad, Arief Nugroho Wibowo, & Sigit Widiyarto. (2019). Analisis Kompetensi Guru: Pembelajaran Revolusi Industri 4.0. Seminar Nasional Bahasa Dan Sastra Indonesia (Prosiding SAMASTA), 1–6.
B, C. (2013). Pendidikan Islam Masa Rasulullah Saw. Jurnal Diskursus Islam.
Dalpen, M. (2016). Sejarah Pendidikan Islam: Menelusuri Jejak Sejarah Pendidikan Era Rasulullah Sampai Indonesia. Pola Pendidikan Islam Pada Masa Khulafaur Rasyidin. Dalam S. Nizar (Ed.).
Ghufron, G. (2018). Revolusi Industri 4.0: Tantangan, Peluang, Dan Solusi Bagi Dunia Pendidikan. Seminar Nasional Dan Diskusi Panel Multidisiplin Hasil Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat 2018, 1(1), 332–337.
Hafiddin, H. (2015). Pendidikan Islam pada Masa Rasulullah. Jurnal Tarbiya, 1(1), 14. http://my.opera.com/bassayef/blog/2008/05/14/sejarah
Hardivizon. (2017). Metode Pembelajaran Rasulullah Saw ( Telaah Kualitas dan Makna Hadis ) Hardivizon Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri ( STAIN ) Curup STAIN Curup – Bengkulu | p-ISSN 2548-3390 ; e-ISSN 2548-3404 102 | Belajea : Jurnal Pendidikan Islam , Vol . 2 , No . 02 ,. Metode Pembelajaran Rasulullah Saw (Telaah Kualitas Dan Makna Hadis), 2(02), 1–24.
Iskandar, & Najmuddin. (2013). Pola pendidikan Islam pada pola pendidikan Islam periode Rasulullah di Mekah dan Madinah. Lentera, 13(3), 67–73.
Mohd Roslan, Mohd Nor, Wan Mohd Tarmizi, W. O. (2011). Sejarah dan Perkembangan Pendidikan Islam. Jurnal At-Ta’dib. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2
Nurmadiah, N. (2016). Kurikulum Pendidikan Agama Islam. Al-Afkar : Jurnal Keislaman & Peradaban. https://doi.org/10.28944/afkar.v2i2.93
Oliver, J. (2013). Metode-Metode Mengajarnabi Muhammad Saw Dalam Buku Muhammad Sang Guru Karya Abdul Fattah Abu Ghuddah Dan Relevansi Terhadap Pengajaran Pendidikan Agama Islam Saat Ini Skripsi. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Prasetyo, B., & Trisyanti, D. (2019). Prosiding SEMATEKSOS 3 “Strategi Pembangunan Nasional MenghadapiRevolusiIndustri 4.0” REVOLUSI INDUSTRI 4.0. Revolusi Industri 4.0 Dan Tantangan Perubahan Sosial, 22–27.
Raden Rizky Amaliah, Abdul Fadhil, S. N. (2014). Penerapan Metode Ceramah dan Diskusi dalam Meningkatkan Hasil Belajar PAI di SMA Negeri 44 Jakarta. Studi Al-Qur’an; Membangun Tradisi Berfikir Qur’an.
Rozi, B. (2020). Problematika Pendidikan Islam di Era Revolusi Industri 4.0. In Jurnal Pendidikan Islam (Vol. 9, Issue 1). https://doi.org/10.38073/jpi.v9i1.204
Saikhu, A. (2001). Pendidikan Islam di Indonesia. Falasifa.
Salim, A. (2014). Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Cendekia.
Sambas, M. S. (2018). RASULULLAH DALAM KONTEKS. 2(2).
Sarjono. (2005). Nilai-nilai Dasar Pendidikan Islam. Jurnal Pendidikan Agama Islam.
Sukartono. (2018). Revolusi Industri 4.0 dan Dampaknya terhadap Pendidikan di Indonesia. FIP PGSD Universitas Muhammadiyah Surakarta, 1–21.
Susanti, F. (2018). Revolusi Industri. Academia.Edu, 8(2), 1–10.
Yadav, K., & Prakash, S. (2016). Pengaruh Metode Pembelajaran Demonstrasi Terhadap. Asian Journal of Biomedical and Pharmaceutical Sciences.
DOI: https://doi.org/10.26555/iwos.v1i1.5680
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Difa'ul Husna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Islam in World Perspectives Symposium
Organized by Faculty of Islamic Studies
Published by Universitas Ahmad Dahlan
Website : http://seminar.uad.ac.id/index.php/iwos/index
Email: iwos.uad@gmail.com
View IWOS Stats