Sociodrama with belitung measles art to improve students emotion regulation
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Cholid, N. (2019). Nilai-Nilai Moral Dalam Kearifan Lokal Budaya Melayu Bangka Dan Implikasinya Terhadap Layanan Bimbingan Dan Konseling Masyarakat. Scientia: Jurnal Hasil Penelitian, 4(2), Article 2. Https://Doi.Org/10.32923/Sci.V4i2.935
Fitriani, Y., & Alsa, A. (2015). Relaksasi Autogenik Untuk Meningkatkan Regulasi Emosi Pada Siswa SMP. Gadjah Mada Journal Of Professional Psychology (Gamajpp), 1(3), 149–162.
Goleman, D. (2007). Emotional Intelligence: Mengapa EI Lebih Penting Daripada IQ. Alih Bahasa: T. Hermaya). Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Goleman, D. (2015). Emotional Intelligence (EQ). Journal Of K, 6, 71–77.
Gross, J. J. (2014). Emotion Regulation: Conceptual And Empirical Foundations.
Gross, J. J., & Jazaieri, H. (2014). Emotion, Emotion Regulation, And Psychopathology: An Affective Science Perspective. Clinical Psychological Science, 2(4), 387–401.
Hasanah, A. M. A., Suharso, S., & Saraswati, S. (2015). Pengaruh Perilaku Teman Sebaya Terhadap Asertivitas Siswa. Indonesian Journal Of Guidance And Counseling: Theory And Application, 4(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.15294/Ijgc.V4i1.7485
Hidayati, I., Mulawarman, M., & Awalya, A. (2017). Peningkatan Regulasi Emosi Siswa Melalui Layanan Bimbingan Kelompok Dengan Teknik Sosiodrama. Indonesian Journal Of Guidance And Counseling: Theory And Application, 6(4), Article 4. Https://Doi.Org/10.15294/Ijgc.V6i4.18966
Hikmawati, F. (2016). Bimbingan Dan Konseling. Rajawali Press.
Loban, M. N., Wibowo, M. E., & Purwanto, E. (2017). Model Bimbingan Kelompok Menggunakan Games Untuk Meningkatkan Hubungan Interpersonal Siswa. Jurnal Bimbingan Konseling, 6(1), 54–61.
Lubis, A., Elita, Y., & Afriyati, V. (2018). Bimbingan Kelompok Dengan Teknik Sosiodrama Meningkatkan Regulasi Emosi Pada Siswa SMA Di Kota Bengkulu. Consilia: Jurnal Ilmiah Bimbingan Dan Konseling, 1(1), 43–51.
Mandal, S. P., Arya, Y. K., Pandey, R., & Singh, T. (2022). The Mediating Role Of Emotion Regulation In The Emotional Complexity And Subjective Well-Being Relationship. Current Issues In Personality Psychology, 10(4), 277–286.
Marzali, A. (2016). Menulis Kajian Literatur. Jurnal Etnografi Indonesia.
Mawardah, M., & Adiyanti, M. G. (2014). Regulasi Emosi Dan Kelompok Teman Sebaya Pelaku Cyberbullying. Jurnal Psikologi, 41(1), 60–73.
Mu’arifah, A., Muyana, S., Saputra, W. N. E., & Mohamad, Z. S. (2020). Pengaruh Attachment Dan Harga Diri Terhadap Regulasi Emosi Siswa. Jurnal Kajian Bimbingan Dan Konseling, 5(1), 9–17.
Murnita, A. (2016). UPAYA Meningkatkan Perilaku Pro-Sosial Melalui Layanan Bimbingan Kelompok Dengan Metode Sosiodrama. 2(1).
Nisfiannoor, M., & Kartika, Y. (2004). Hubungan Antara Regulasi Emosi Dan Penerimaan Kelompok Teman Sebaya Pada Remaja. Jurnal Psikologi, 2(2), 160–178.
Nugraha, A., Nugraheni, T., & Suryawan, A. I. (2021). TARI CAMPAK DI SANGGAR DHARMA HABANGKA KABUPATEN BANGKA SELATAN. Ringkang : Kajian Seni Tari Dan Pendidikan Seni Tari, 1(1), Article 1.
Oktafia, R. (2016). Fungsi Seni Berbalas Pantun Pada Tari Campak Di Kabupaten Bangka Barat [Phd Thesis]. Universitas Negeri Jakarta.
Permatasari, A. E., Marat, S., & Suparman, M. Y. (2017). Penerapan Art Therapy Untuk Menurunkan Depresi Pada Lansia Di Panti Werdha X. Jurnal Muara Ilmu Sosial, Humaniora, Dan Seni, 1(1), 116–126.
Saputri, I. K. E. (2016). Hubungan Sibling Rivalry Dengan Regulasi Emosi Pada Masa Kanak Akhir. Intuisi: Jurnal Psikologi Ilmiah, 8(2), 133–139.
Silaen, A. C., & Dewi, K. S. (2015). HUBUNGAN ANTARA REGULASI EMOSI DENGAN ASERTIVITAS (Studi Korelasi Pada Siswa Di SMA Negeri 9 Semarang). Jurnal EMPATI, 4(2), 175–181. Https://Doi.Org/10.14710/Empati.2015.14912
Tristiantari, N. K. D. (2017). An Effect Of Sociodrama Method Implementation In Students Language Skill At Fourth Grade Elementary School In Cluster Xii Of Buleleng District. Journal Of Education Technology, 1(1), 45–50.
Widuri, E. L. (2012). Regulasi Emosi Dan Resiliensi Pada Mahasiswa Tahun Pertama. Humanitas, 9(2), 147.
Zachariah, M., & Moreno, R. (2006). Finding My Place: The Use Of Sociometric Choice And Sociodrama For Building Community In The School Classroom. Journal Of Group Psychotherapy, Psychodrama, & Sociometry, 58(4), 157–167. https://doi.org/10.3200/JGPP.58.4.157-167.
Refbacks
- There are currently no refbacks.