The representation of self love in Dove Shampoo digital ads in 2022
Abstract
Full Text:
PDFReferences
McRobbie, A. (2004). Post-feminism and popular culture. Feminist Media Studies, 4(3), 255–264. https://doi.org/10.1080/1468077042000309937
Sobur, A. (2002). Bercengkrama dengan semiotika.
Annisa, F. (2022). Performance of Micro Celebrities : From Digital Meritocracy to Neoliberalism. Al-I’am, Journal of Contemporary Islamic Communication and Media, 2(2).
Akmala, N. (2003). DALAM LIRIK LAGU IF I WERE A BOY , RUN THE WORLD , FLAWLESS.
Aisyah, N. (n.d.). Representasi Posfeminisme Dalam Iklan ( Eksploitasi sisi emosional wanita dalam iklan. 36–59.
Fauzi, A., Punia, I. N., & Kamajaya, G. (2017). Budaya Nongkrong Anak Muda di Kafe (Tinjauan Gaya Hidup Anak Muda di Kota Denpasar). Jurnal Ilmiah Sosiologi (SOROT), 3(5), 1–3. https://ojs.unud.ac.id/index.php/sorot/article/view/29665
Intan, T. (2021). Rambut Perempuan Dan Mitos Kecantikan Dalam Metropop Hair-Quake Karya Mariskova. Humanika, 28(2).
Mulyaden, A. (2021). Kajian Semiotika Roland Barthes terhadap Simbol Perempuan dalam Al-Qur’an. Hanifiya: Jurnal Studi Agama-Agama, 4(2), 139–154. https://doi.org/10.15575/hanifiya.v4i2.13540
Masturi, A. (2019). Kecerdasan Komunikasi dan Kesehatan Mental. Dakwah: Jurnal Kajian Dakwah Dan Kemasyarakatan, 22(2), 107–122. https://doi.org/10.15408/dakwah.v22i2.12063
Nurafia, R. (2022). Mitos Kecantikan dan Tubuh Perempuan dalam Film Imperfact: Karier, Cinta, dan Timbangan (2019) Karya Ernest Prakarsa. Nusa, 17(1), 1–15. https://ejournal.undip.ac.id/index.php/nusa/article/view/43082/0
Rinanda, A., Achiriah, & Rasyid, A. (2022). Analisis pesan self love dalam lirik lagu answer: love myself produced by beyond the scene (bts) (analisis semiotika ferdinand de saussure). At-Tazakki: Jurnal Kajian Ilmu Pendidikan Islam Dan Humaniora, 6(1), 21–42.
Rina Widiastuti. (2008). Rambut Identitas Perempuan : Membaca Rambut Perempuan di Media Massa. 2.
Srimaryanti, A., Apriliya, S., & Respati, R. (2022). Analisis Self-Love Dalam Kumpulan Cerita Anak Majalah Bobo. Attadib: Journal of Elementary Education, 6(1), 1. https://doi.org/10.32507/attadib.v6i1.1347
Wahyuningsih, S. (2014). KEARIFAN BUDAYA LOKAL MADURA SEBAGAI MEDIA PERSUASIF (Analisis Semiotika Komunikasi Roland Barthes dalam Iklan Samsung Galaxy Versi Gading dan Giselle di Pulau Madura). 1(2). https://doi.org/10.1109/TAES.2018.2864409
Yasmin, A. N., & Fardani, R. A. (2020). Konstruksi Makna Love Yourself dan Mental Health Awareness Bagi Army (Kelompok Penggemar BTS) Terhadap Lagu dan Campaign Milik BTS. SOURCE : Jurnal Ilmu Komunikasi, 6(2), 206–211. http://repository.uinjkt.ac.id
DOI: https://doi.org/10.12928/sylection.v3i1.14005
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Symposium of Literature, Culture, and Communication (SYLECTION) 2023
Contact person:
Ms. Divani +62 812 2531 1510
Mr. Resnery +62 852 7899 0181
Ms. Kamila Salsabela +62 813 2535 0809
Mrs. Tristanti +62 811 1773 473
Email:
sylection@fsbk.uad.ac.id
Instagram or TikTok: fsbk_uad
Symposium of Literature, Culture, and Communication (SYLECTION) is licensed under CC BY-SA 4.0