Active learning with integrative thematic approaches for Muhammadiyah school teachers in Yogyakarta city region
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Kemendikbud.go.id diunduh pada 8 September 2019.
Huber, M.T., Hutchings, P. (2008). In-tegrative Learning: Mapping the Terrain. International Journal for The Scholarships of Teaching & Learning. 2. 14-20.
Hajar, S. (2013). Mengenal Kurikulum 2013. Jurnal Academia.
Sutikno, Mamik. (2005). Tematik: Pembelajaran Efektif Dalam Kurikulum 2004. Malang: Bayumedia Publishing.
Rachman, A.A. (2011). Filsafat Pendidikan Islan: Paradigma Baru Pendidikan Hadhari Berbasis Integratif Interkonektif. Yogyakarta: Rajawali Press.
Abdul Majid. (2014). Pembelajaran Tematik Terpadu. Bandung: Remaja Rosda Karya.
Retnawati, Heni, dkk. 2017. Teacher’s Difficulties in Impelmentating Theorities Teaching and Learning in Elementary Schools. Jurnal The New Educational Review.
Chenqian, Chen Qian. (2007). Teachers Beliefs And Mathematics Curiculum Reform: A Story of Changqing. Article in Faculty of Education The University of Hongkong.
Finch, Curtis, and friends. (1997). Designing The Tematic Curiculum: An All Aspect Approach. Article Eric ed.
Abed al-Jabiri, M. (2003). Takwin al-Aql al-Arabi, Terj. Imam Khoiri. Yogyakarta: IRCiSoD.
Widodo, S.A. (2007). Nalar Bayani, Irfani, dan Burhani dan Implikasinya Terhadap Keilmuan Pesantren. Jurnal Kajian Islam Interdisipliner, Vol. 6, Nomor 1, Halaman 66.
Nasution, K. (2016). Pengantar Studi Islam. Jakarta: Rajawali Pers.
Abdullah, A. (2005). Desain Pengembangan Akademik IAIN Menuju UIN Sunan Kalijaga, dalam buku Integrasi Ilmu dan Agama dalam Interpretasi dan Aksi. Bandung: Mizan. Hal. 244-245.
Andriyaldi. Epistimologi Integrasi Interkoneksi Keilmuan Perspektif Imam Syatibi. Makalah. Hal. 57-58.
Thariq A., M. (2016). Internalisasi Pemikiran Muhammad Abid Al-Jabiri dalam Pendidikan Islam, Makalah, disampaikan pada kegiatan Internasional Konference on Islamic Epistimology di Surakarta pada tanggal 24 Mei Tahun 2016.
Slavin, Robert. (2007). Cooperative Learning (Teori, Riset, dan Praktik). Yogyakarta : Pustaka Pelajar.
Slavin, Robert E. (1995). Cooperative Learning Theory, Research and Practice Massachusett. USA: Allymand & Bacon.
Lorna Curran. (1994). Metode Pembelajaran Make a Match. Jakarta: Pustaka Belajar.
Sugiyono (2019). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung : Alfabeta.
Peraturan Menteri Pendidikan Dan Kebudayaan Republik Indonesia Nomor 65 Tahun 2013 Tentang Standar Proses Pendidikan Dasar Dan Menengah
Peraturan Pemerintah No 22 tahun 2016 tentang Standar Proses Pendidikan Nasional
Wangid, N.M., Mustadi, A., Ernviana, V.Y., Arifin, S. (2014). Kesiapan Guru SD Dalam Pelaksanaan Pembelajaran Tematik Integratif Pada Kurikulum 2013 di DIY. Jurnal Prima Edukasia. Vol 2. No. 2 : 175-182.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Nur Hidayah, Fitri Indriani, Diyah Puspitarini
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Seminar Nasional Hasil Pengabdian Kepada Masyarakat Universitas Ahmad Dahlan
LPPM Universitas Ahmad Dahlan
UAD Kampus 2 Unit B, Jl. Pramuka No.5F, Pandeyan, Kec. Umbulharjo, Kota Yogyakarta, Daerah Istimewa Yogyakarta 55161
Email: lppm@uad.ac.id
p-ISSN: 2686-2972 | e-ISSN: 2686-2964
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License