Influential Factors in Friendship Establishment Decisions Instagram Users in the Disruptive Era
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Aditya, R. (2015). Pengaruh Media Sosial Instagram Terhadap Minat Fotografi Pada Komunitas Fotografi Pekanbaru. In Jom Fisip (Vol. 2, Issue 2).
Agianto, R., Setiawati, A., Firmansyah, R., & Studi Manajemen Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Stembi, P. (2020). Pengaruh Media Sosial Instagram Terhadap Gaya Hidup Dan Etika Remaja (Vol. 7, Issue 2).
Agusti, R., & Anggoro, A. D. (2021). Analisis media relations dinas Kominfo kabupaten Ponorogo (studi tentang kesesuaian isi press release pemberitaan Covid-19 di Ponorogo pada media massa). COMMICAST, 2(2), 133–138.
Albarran, A. B., & Albarran, A. B. (2013). The Social Media Industries. Routledge New York.
Atmoko, B. (2012). Instagram Handbook. Media Kita.
Dehasen Bengkulu, U. (2017). Fenomena Posting Meme Di Instagram (Studi Pada Pns Bappeda Provinsi Bengkulu) Oleh: I N D R I A Dosen Program Studi Ilmu Komunikasi Fakultas Ilmu-Ilmu Sosial. In Jurnal Professional Fis Unived (Vol. 4, Issue 1).
Eduardus Edwin Juru, K., & Margaretha Sri Hastuti, M. (2023). Korelasi Penggunaan Media Sosial Instagram Dan Relasi Sosial Siswa Smak St. Ignatius Loyola Labuan Bajo. 5(1), 15–25. Https://E-Journal.Usd.Ac.Id/Index.Php/Solution/Index
Fadillah, D., Farihanto, M. N., & Setiawan, R. A. D. (2022). “Senggol Bestie” as Media Promotion Among Muhammadiyah Universities. Komunikator, 14(2), 148–158.
Hawali, B. G. M., & Cyrielle, D. (2020). Review of mass media effect in inter-cultural communication. International Journal of Communication and Society, 2(2), 94–101. https://doi.org/10.31763/ijcs.v2i2.153
Helmi, A. F., Widhiarso, W., & Husna, A. N. (2017). The Development Of Online Friendship Scale. International Journal Of Cyber Behavior, Psychology And Learning (Ijcbpl), 7(4), 12–25.
Kemp Simon. (2020, February 18). Digital 2020: Indonesia. Datareportal.
Lai, G., & Fung, K. Y. (2020). From Online Strangers To Offline Friends: A Qualitative Study Of Video Game Players In Hong Kong. Media, Culture & Society, 42(4), 483–501.
Liliweri, A. (2014). Sosiologi Dan Komunikasi Organisasi. Jakarta: Bumi Aksara.
Marchellia, R. I. A. C., & Siahaan, C. (2022). Penggunaan Media Sosial Dalam Hubungan Pertemanan. Jisip: Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 11(1), 1–7.
Nainggolan, V., Rondonuwu, S. A., & Waleleng, G. J. (N.D.). Peranan Media Sosial Instagram Dalam Interaksi Sosial Antar Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial Dan Politik Unsrat Manado.
Nasrullah, R. (2015). Media Sosial: Perspektif Komunikasi, Budaya, Dan Sosioteknologi. Bandung: Simbiosa Rekatama Media, 2016, 2017.
Rachmawati, A. (2017). Dukungan Sosial Teman Virtual Melalui Media Instagram Pada Remaja Akhir Skripsi.
Sitohan, G. (2021). Humanitarian news frame in Harian Republika and Kompas on Wamena ferugees (framing analysis on Republika news and Kompas edition 24 – 30 September 2019 on the tragedy of the riots in Wamena). COMMICAST, 2(2), 98. https://doi.org/10.12928/commicast.v2i2.3351
Sugiyono, D. (2018). Metode Penelitian Kuatintatif, Kualitatif Dan R & D/Sugiyono. Bandung: Alfabeta, 15(2010).
Sugiyono, P. D. (2017). Metode Penelitian Bisnis: Pendekatan Kuantitatif. Kualitatif, Kombinasi, Dan R&D.
Widjajanto, K. (2013). Perencanaan Komunikasi: Konsep Dan Aplikasi. Bandung: Ultimus.
Wijaya, I. S. (2013). Komunikasi Interpersonal Dan Iklim Komunikasi Dalam Organisasi. Jurnal Dakwah Tabligh, 14(1), 115–126.
Yanti, E., & Malik, C. (2020). Antara “Aku” Dan Facebook: Kontruksi Pesan Dalam Foto Profil Di Media Sosial. Titian: Jurnal Ilmu Humaniora, 4(1), 74–89.
DOI: https://doi.org/10.12928/sylection.v3i1.13914
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Symposium of Literature, Culture, and Communication (SYLECTION) 2022
Contact person:
Ms. Divani +62 812 2531 1510
Mr. Resnery +62 852 7899 0181
Ms. Kamila Salsabela +62 813 2535 0809
Mrs. Tristanti +62 811 1773 473
Email:
sylection@fsbk.uad.ac.id
Instagram or TikTok: fsbk_uad
Symposium of Literature, Culture, and Communication (SYLECTION) is licensed under CC BY-SA 4.0